Lilleman vs Pekeman

Sen jag var "liten" (läs yngre) har jag alltid fått höra att det är fult och peka.

Vad är det för fult med det undrar jag nu?

Jag menar, jag får inte peka, så när någon frågar vart saker ligger på jobbet, finner jag mig själv stå och vifta med lillfingret. Lillfingret!

- Finns det någonstans man kan röka häromkring, frågar kunden.
- Ja, där borta, svarar jag och viftar med mitt patetiskt korta lillfinger.

Why?! Varför kan jag inte peka med PEKFINGRET som alla andra? Om det är något som är fullt är det lillfinger peken.




lilleman vs pekeman

Kommentarer
Postat av: hallelalle

Haha, ja faktiskt så pekar du typ bara på störda sätt! men jag ser dig (peka)vifta med hela handen liksom, med fingrarna tätt ihop och så går dom upp och ner.haha äh svår att förklara med så gör du.

2010-02-03 @ 09:41:55
Postat av: janne

haha, jag har försökt komma på hur jag pekar som du säger men det kommer inte naturligt när jag tänker på de:P

2010-02-03 @ 22:19:01
URL: http://runningtrain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0