Döda kroppsdelar och lik överallt...

Självklart är det min älskade far som varit och slaktat ungkalven hos grannas idag och släpat med sig halva fanskapet hem. Isa, doggi doggi är självklart själaglad men det har hon också varit sedan hösten klampade in och förstörde mina varma glada shortsdagar. Det kan inta bara vara jag som älskar att knalla runt i shorts. De är så himma enkla att sätta på sig på morgonen, men icke nu längre. Nu är det långbrallor för hela slantelislanten!

En annan roliga sak är att min högerhand är helt död! Det måste varit efter att vi i torsdags på jobbet skulle asfaltera. Tro mig, det är lika roligt som det låter! Det vi skulle asfaltera är de hål vi gjort tidigare i veckan för att plocka upp sten i vägen som har tryckts upp av tjälen i marken och bildan bulor i vägen. S det vi nu skulle göra var att gräva upp dessa hål IGEN!, få fram rena tydliga kanter, lassa i asfalt, få asfalten jämn och sedan padda eländet. Det jobbiga i det hela är att få fram kanterna. jag har hackat och hackat med spadeln och det är antagligen därför min högerhand just nu är en klämfi zon. Jag är inte säker på att jag skulle klara av att öppna en syltburk om så mitt liv hängde på det.

Tittade på Idol idag gjorde jag också. Jag har ingen riktig favorit än men Camilla åkte, thank god! Hon var enligt mig bara för mycket.

Nej, nu ska jag ta och pallra mig ner i sängen och fortsätta pillre med tjejernas julklappar. I år är jag tidigt ute för jag är ju så oootroligt dålig med presenter och dessa kräver dessutom lite extra tid och omtanke.

See you later alligator!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0