Slit och släng..

Det är vad jag och min kära mor har hållit på med de senaste dagarna. Jag tror vi är uppe i en fem, sex sopsäcker fulla med skitsaker som ska kastas + en kartong med gammal elektronik ( såsom ett tangentbord till min förra dator som vi kastade för ungefär fem år sedan) och sånna saker. Och då mina kära vänner har vi gått igenom förådet och bara börjat med datarummet. Fashinerande.

Eftersom jag är en Jansson och har detta "kan vara bra att ha" i blodet har det inte varit en lätt period... Skulle man tro alltså men jag har upptäckt att kasta saker kommer helt naturligt för mig. Kanske har jag starkare band till den Anderssonska sidan än vad jag alltid trott?

Så jag har tagit farväl till nästintill alla långalma minnen och har fått byta min stora plastlåda till två små ynka kartonger som just nu enbart innehåller

1. Gamla brev, och jag menar gamla. I mina unga år var jag tydligen en flitig brevskrivare.

2. Gamle kroki. Hade ju inte hjärta att slänga min uppblåsbara krokodil.

Jag har även räddat mina gamla sagan om ringen spel så om någon känner sig manad att spela är det bara att hojta till, även om jag tvivlar på att ni kommer att göra det..

So long monkeys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0